UNHA CARTA E UN CABLEGRAMA DE RAMÓN SUÁREZ PICALLO A CAMILO DÍAZ BALIÑO

Carta de Ramón Suárez Picallo a Camilo Díaz Baliño
Biblioteca de Galicia. Depósito Díaz Pardo, Isaac, 2011. Herdeiros de Isaac Díaz Pardo.
Reprodución facilitada por Ana Hermida
Cablegrama de Ramón Suárez Picallo a Camilo Díaz Baliño
Biblioteca de Galicia. Depósito Díaz Pardo, Isaac, 2011. Herdeiros de Isaac Díaz Pardo.
Reprodución facilitada por Ana Hermida.
A relación entre Suárez Picallo e o artista plástico Camilo Díaz Baliño, afincado en Compostela, xorde a mediados dos anos 20, motivada polo ideal común nacionalista.

Coñecéronse no ano 1926, no transcurso da visita que Ramón fixo a Galicia. Daquela, co obxecto de entrevistalo para o xornal El Despertar Gallego de Buenos Aires, o sadense visítao na súa casa da rúa das Hortas:


Para conocer todos los encantos espirituales de Compostela, disponíamos de poquísimo tiempo
 […]. Esto y el vehemente deseo de conocer a uno de los más recios artistas gallegos de la presente generación, nos llevó a la calle de las Huertas 37, donde vive y trabaja Camilo Díaz Baliño. Nos recibe en… no sabemos si llamarle Estudio, Taller o San-tuario. Porque Camilo es un trabajador infatigable, un estudioso febril, al tanto de todos los problemas de la hora y un Santo-artista en cuya alma palpita todo el misticismo de la Raza, mezclado con la re-beldía de quienes están dispuestos a regar con la propia sangre las flores de su Ideal […].
Envuelto en un sayal blanquísimo que le da aspecto de sacerdote de una religión nueva, plena de amor y de fraternidad, bastó que le dijéramos quiénes éra-mos, de dónde y a qué veníamos a Compostela, para que se llenara de alegría casi infantil, al abrazarnos.

A amizade entre ambos cobraría forza nos anos da II República e perduraría ata o asasinato de Díaz Baliño en agosto de 1936. Andando os anos, o fillo de Camilo, Isaac Díaz Pardo, estableceríase en Sada e trataría a Ramón no exilio bonaerense.


M. P.
L.
Partillar

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará